Straipsniai
Vitaminai ir mityba

 

Jei masažai ir kaukės veikia plaukus išoriškai, tai maistas ir vitaminai veikia plaukus iš vidaus. Prasta, nepilnavertė mityba iš karto atsiliepia plaukams. Kartais užtenka tik sutvarkyti mitybą, ir plaukai nustoja slinkti bei pradeda sparčiau augti. Be to, stiprindami plaukus, stipriname ir visą organizmą, o tai be galo svarbu ir naudinga mūsų sveikatai.

Kokių vitaminų ir mikroelementų tiksliai trūksta Jums, gali pasakyti gydytojas, atlikęs atitinkamus tyrimus.

Naudingiausi vitaminai ir mikroelementai yra ne kapsulės buteliukuose, bet randami natūraliuose produktuose. Tiek natūralūs, tiek sintetiniai vitaminai pradeda veikti ne iš karto, jiems reikia laiko, tad turėkite kantrybės.

 

 



KOKIŲ VITAMINŲ REIKIA, NORINT SUSTABDYTI PLAUKŲ SLINKIMĄ?

 

Vitaminas A – tankina plaukus, naikina pleiskanas, šalina riebalų perteklių galvos odoje, skatina plaukų augimą, užkerta kelią plaukų trapumui ir kritimui, padidina plaukų šaknų gyvybingumą.

Produktai: sviestas, grietinėlė, grietinė, žuvies riebalai, kepenys, ikrai, nenugriebtas pienas. Karotinas, kuris organizme tampa vitaminu A, vartojant su riebalais: moliūgai, morkos, raudonieji pipirai, špinatai, kopūstai, brokoliai, pomidorai.



Vitaminų B grupė – tai grožio vitaminas, kuris atsakingas taip pat už nagų ir odos būklę. Jiems priskiriamas vitaminas H (biotinas, B7). Nauda: skatina plaukų augimą, padeda nuo slinkimo, gydo nuo seborėjos ir tvarko riebalinių liaukų veiklą, aktyvina kraujotaką, padeda išlaikyti sveikus plaukus.

Produktai: riešutai, kiauliena, brokoliai, sausos alaus mielės, kviečių sėlenos, bananai, apelsinai, sojų pienas, kiaušinių tryniai, jautienos kepenys, pienas, nepoliruoti rudieji ryžiai, riešutai, triušiena, ėriena, grūdai, pupelės, lęšiai.

Vitaminas C. Produktai: citrusiniai vaisiai, kiviai.


 

 

Vitaminas E – palaiko galvos odos sveikatą, perneša deguonį į kraują (atsako už plaukų maitinimą), padeda gydyti seborėją.

Produktai: sojos pupelės, brokoliai, augaliniai aliejai, lapinės daržovės, špinatai, pomidorai, petražolės, žirniai, salotos, kiaušiniai, pilno grūdo kruopos, erškėtuogių vaisiai.


 

Vitaminas F – palaiko plaukų ir odos sveikatą, suteikia blizgesio plaukams, kovoja su pleiskanomis, sustiprina plonus, lūžinėjančius, krentančius plaukus.

Produktai: linų sėmenų aliejus, kviečiai, sojos pupelės, saulėgrąžos, graikiniai riešutai, migdolai, avokadai.

 

 

KOKIE MIKROELEMENTAI SVARBŪS PLAUKAMS?

 

Plaukas sudarytas iš 5 proc. sieros, 20 proc. silicio, 10 proc. geležies ir mangano. Jei maiste yra šių medžiagų, tai gali padėti sustiprėti plaukams ir paskatinti jų augimą. Taigi plaukams reikia:


  • Selenas – braziliški riešutai.

  • Silicis – yra šviežių vaisių ir daržovių odelėje.
  • Kalcis – pieno produktai.

  • Fitoestrogenai – žolelių arbata.
  • Omega 3 nepakeičiamosios riebalų rūgštys – lašiša, kitos riebios žuvys.

 

  • Baltymai – pupelės, lęšiai, paukštiena, kiaušiniai, pieno produktai.

  • Geležis - pilnagrūdė duona, dribsniai, jautiena, ėriena.
  • Cinkas  - pupelės, anakardžių, pekano riešutai, migdolai, pilnagrūdė duona, dribsniai, austrės.

  • Jodas (svarbus skydliaukės veiklai) – jūros gėrybės.
  • Varis – daržovių sultys.

 



 

KO REIKĖTŲ VENGTI MITYBOJE?


  • Riebių, keptų, rūkytų, konservuotų, aštrių patiekalų.
  • Angliavandenių pertekliaus grūdiniuose, saldžiuose, konditeriniuose produktuose (sausina galvos odą, sukelia pleiskanas, seborėją).

 

 

NAUDINGIAUSIŲ PLAUKAMS PRODUKTŲ TOP10:


1.      Lašiša ir kitos riebios žuvys.

 

2.      Žalios ir lapinės daržovės (špinatai, brokoliai, burokėlių lapai).

 

3.      Pupelės ir lęšiai.

 

4.      Riešutai, ypač braziliški, graikiniai, anakardžių, pekano riešutai, migdolai.

5.      Mėsa (paukštiena – vištiena, kalakutiena, jautiena ir ėriena).

6.      Kiaušiniai.

7.      Pilni grūdai – pilno grūdo duona, dribsniai.

 

 

8.      Austrės.

 

9.      Pieno produktai.

10.    Morkos.


 

 

Skanus kokteilis plaukams: bananas, medus, jogurtas, neriebus pienas. Suplakame ir geriame. Ir skanu, ir maistinga, ir sveika.


 

 

Jei visgi nutarėte nusipirkti vitaminų vaistinėje, patariame rinktis papildus, kuriuos gamina didelės farmacinės įmonės, turinčios gerą reputaciją rinkoje. Tai padidina tikimybę, kad vartojamas preparatas bus saugus. Rinkitės vitaminus kartu su mikroelementais (kalcis, magnis, geležis, cinkas), be kvapiklių ir dažiklių, galinčių sukelti alergiją. Vitaminus geriausia vartoti tuo pačiu metu (po pusryčių arba po pietų). Vitaminą B geriau vartoti vakare, nes jis veikia raminančiai. Gerkite pakankamai skysčių (paprasto negazuoto vandens). Atminkite, kad papildai negali pakeisti maisto ir natūralių vitaminų iš maisto produktų, jie tik papildo ir kompensuoja vitaminų trūkumą. Prieš vartodami būtinai pasitarkite su gydytoju ar vaistininku.

 

Kiti būdai, norint sustabdyti plaukų slinkimą:

 

Aromaterapija nuo slinkimo

Augaliniai aliejai prieš plaukų slinkimą

Masažai

 

 



 

KOMENTARAI (0)
RAŠYTI KOMENTARĄ